Úvod Ubytování Zájezdy Tipy na výlety Podmínky Kontakt

Roháčská Plesa

Pokud hledáte v Roháčský Tatrách lehčí, ale přece krásný výlet na půl dne, pak zkuste Roháčská plesa. Túra na cca 4 hodiny vás zavede přes čtyři plesa a malý Roháčský vodopád. Cesta je sice kamenitá, ale nejvyšší bod je u nejvyššího ze čtyř ples zhruba ve výši 1700 m nad mořem.

Začátek cesty je u parkoviště nad chatou Zverovkou - pokračuje směrem k Tatlikovej chatě. Asi na půl cesty (asfaltová komunikace) je odbočka vpravo - zde se můžete rozhodnout, kterým směrem okruh půjdete - začít vodopádem (vpravo), nebo ho mít až na konec. Pokud zvolíte směr rovně (méně používaný), půjdete ještě asi půl hodiny k Tatlikovej chatě. Tady konečně opustíme asfaltovou komunikaci a vydáme se po naučné stezce Roháčská Plesa po červené/modré na kamenitý chodníček. Po další půlhodině dorazíme na rozcestí, kde se dáme vpravo. Následně chvilku více stoupáme k prvnímu (nejnižšímu jezírku. Křišťálově čistá voda uprostřed hor nabízí krásné pohledy na okolní hřebeny, které se na hladině zrcadlí. Je to připomínka poslední doby ledové a nedotčené přírody. Podél plesa pokračujeme dále zeleným mořem kleče k dalším plesům - u každého z nich si na informační tabuli můžeme přečíst informace o této naučné stezce. Konečně kousek za nejvyšším (čtvrtým) plesem začneme prusdce klesat do Spálené doliny a k Roháčskému vodopádu. K němu je krátká (asi 150 m) odbočka z hlavní cesty, ale třpytící se paprsky Slunce v jeho padající vodě určitě stojí za těch pár metrů. Kousek pod vodopádem se opět napojíme na asfaltovou silničku, která nás dovede k parkovišti nad chatou Zverovka.

druhé Roháčské pleso

5. Ubytovanie Žaneta (private) - vzdálenost: 87.6 km
GPS poloha
  1. ,
    Klikněte na mapu pro přenesení polohy..